Gra planszowa "Odkrycia - poznać i zrozumieć siebie" jest pierwszą grą terapeutyczną o której słyszałam, pierwszą której używałam, jest też niejako inspiracją do mojego autorskiego projektu Góra Uczuć. Mam więc do niej duży sentyment;)
Wydanie gry jest bardzo ładne, użyte materiały są wysokiej jakości, plansza twarda i wytrzymała, instrukcja jest obszerna i zawiera mnóstwo dodatkowych wskazówek. Bardzo fajne są też drewniane pionki w postaci małych zwierzątek. Cena to ok 90 zł.
Gra przeznaczona jest od 2 do 4 graczy w wieku 3 +. Zasady są bardzo proste - rzucamy kostką, odpowiadamy na pytanie, które znajduje się na planszy, bądź losujemy jeden z obrazków i opowiadamy o nim. Na planszy znajdują się rozmaite pytania, które mają pomóc graczom rozmawiać o sobie, swoich uczuciach i doświadczeniach. Przykładowe pytania: Jak czujesz się rozpoczynając grę? Co robisz gdy jesteś sam?
Każdy z graczy posiada także specjalną kartę z pytajnikiem, która upoważnia do zadania jednego pytania graczowi, który opowiada o karcie z obrazkiem. Obrazki są ciekawe i dają duże pole do interpretacji, trochę przypominają mi niektóre ilustracje z popularnej gry Dixit.
W instrukcji jest szczegółowo przedstawione to, w jaki sposób formułować pytania by otwierały rozmowę z dzieckiem.
Koncepcja gry została stworzona Arvick Baghramian, by pomóc dzieciom i dorosłym wyrażać swoje myśli i uczucia. Gra wykorzystuje techniki projekcji i narracji, by umożliwić dziecku poznanie i wyrażanie siebie, z wyczuciem, z szacunkiem i bez naruszania granic poczucia bezpieczeństwa.
Wydanie gry jest bardzo ładne, użyte materiały są wysokiej jakości, plansza twarda i wytrzymała, instrukcja jest obszerna i zawiera mnóstwo dodatkowych wskazówek. Bardzo fajne są też drewniane pionki w postaci małych zwierzątek. Cena to ok 90 zł.
Gra przeznaczona jest od 2 do 4 graczy w wieku 3 +. Zasady są bardzo proste - rzucamy kostką, odpowiadamy na pytanie, które znajduje się na planszy, bądź losujemy jeden z obrazków i opowiadamy o nim. Na planszy znajdują się rozmaite pytania, które mają pomóc graczom rozmawiać o sobie, swoich uczuciach i doświadczeniach. Przykładowe pytania: Jak czujesz się rozpoczynając grę? Co robisz gdy jesteś sam?
Każdy z graczy posiada także specjalną kartę z pytajnikiem, która upoważnia do zadania jednego pytania graczowi, który opowiada o karcie z obrazkiem. Obrazki są ciekawe i dają duże pole do interpretacji, trochę przypominają mi niektóre ilustracje z popularnej gry Dixit.
W instrukcji jest szczegółowo przedstawione to, w jaki sposób formułować pytania by otwierały rozmowę z dzieckiem.
Koncepcja gry została stworzona Arvick Baghramian, by pomóc dzieciom i dorosłym wyrażać swoje myśli i uczucia. Gra wykorzystuje techniki projekcji i narracji, by umożliwić dziecku poznanie i wyrażanie siebie, z wyczuciem, z szacunkiem i bez naruszania granic poczucia bezpieczeństwa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz